Positieve tips #37

Ik las gisteren een stukje wat er op neer kwam dat iemand die schrijft (of wat dan ook....) de kans heeft om tegengas te krijgen, commentaar enz. Met andere woorden: wil je geen commentaar zal je als stil muisje je leven moeten slijten....en anders moet je dit voor lief erbij nemen.
Zit wat in. Wil je leven, dan zal je ook dingen voor je voeten geworpen krijgen...
Na een ochtendje vrijwilligerswerk waarbij ik weer links en rechts dingen oppikte die niet goed gingen, heb ik me afgevraagd wat ik daarmee moet. Dingen die niet goed georganiseerd waren, mensen die zich gepasseerd voelden..gelukkig geen dingen waar ik persoonlijk bij betrokken was. Maar wat wel weer laat zien dat werken met andere mensen altijd voor reuring zorgt. Commentaar, teleurstellingen enz. Maar dan doen we het allemaal wel erg tekort: want het betekent ook dankbaarheid, gezelligheid, genieten van bijvoorbeeld tevreden kindjes enz.
Met andere woorden:
Zie niet alleen dat wat fout gaat!
Sta open voor dat wat goed gaat!
En besef:  niemand is volmaakt...en dat hoeft ook niet!

Reacties

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!