Genieten van het weer

Het is nu natuurlijk niet moeilijk om heerlijk te genieten van het weer. Wat een prachtige week hebben we gehad! Het zonnetje heeft alweer aardig zijn/haar best gedaan. Hier en daar bloeien alweer de bolletjes maar ook de bloesem aan sommige bomen duiken weer op.

foto van http://magnoliaexclusivebeautybrands.blogspot.nl/
Even was het schrikken....ik las al een week of twee geleden een blog over de magnolia. Stomverbaasd was ik. Ik heb hier heel wat bomen in mijn tuin staan. En er is ook een hele strook met heel wat bomen dicht op elkaar...."ons bos" (wat behoorlijk overdreven is..maar klinkt wel leuk!) Daar zitten magnolia's in en ,mijn grote favoriet, seringen. een rhododendrons, varens, coniferen aan de achterkant en nog wat die ik niet bij naam ken.
Dus ging ik maar eens kijken afgelopen week of ik die magnolia kon ontdekken want het was me nog echt niet opgevallen dat ik die mooie bloemen had gezien! Maar hoe ik ook keek...ik kon echt even niet ontdekken dat er iets in bloei stond. Niet op de manier die ik aan het zoeken was, in ieder geval. Ai, de afgelopen twee winters is er het één en ander gesneuveld in onze tuin door de vorst. Afgelopen voorjaar hebben we dan ook behoorlijk gesnoeid en gedaan in ons "bosje" en even was ik bang dat ook de magnolia door die winters gesneuveld was...

Maar dan had ik dat toch moeten weten, dacht ik al....En ja hoor...dit weekend werd het me duidelijk: hoera ze zijn er nog! Twee bomen staan prachtig in knop! Jawel, dat is weer genieten! Binnenkort weer mooie bloemetjes in de bomen!

En dan nu nog wachten op de boerenzwaluw die ons ieder voorjaar weer weet te vinden! Dan is het écht voorjaar!
Zwaluwen cliparts

Reacties

  1. :-) Je ziet ze ook moeilijk tussen andere begroeiing in, die magnolia's. Als ze bloeien, zijn ze inderdaad prachtig, ik mag er graag naar kijken.

    O, wat leuk zeg... een boerenzwaluw in de buurt. Gek genoeg zie ik die hier in de buurt nooit, alleen in het buitengebied eigenlijk. Ik vind ze zo leuk, vooral die mooie nestkommetjes die ze maken. Laat je het weten als íe geland is bij jullie? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!