Denk je gelukkig....

Gedachten kunnen je behoorlijk van streek maken We hebben immers altijd maar de neiging om ons zorgen te maken over van alles en nog wat, wat achteraf meestal totaal overbodig leek. Ze zeggen niet voor niets: de mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest!

Maar als dat zo is: het meest lijden aan het lijden dat je vreest...dan kunnen we dat toch ook omdraaien?
Dus: de mens geniet het meest van het geluk dat hij wenst...(of iets dergelijks...)

Denk aan leuke dingen. Geniet alvast bij voorbaat van de dingen die gaan komen. Stap uit bed en denk je gelukkig! Denk niet als eerste : help, ik moet weer....ik moet nog de was in de wasmachine doen, ik moet nog het brood klaarmaken, ik moet nog.....enz.
Stap nu eens uit bed en denk aan de leuke dingen en vervang het woordje moet eens door mag!
Dus: ik mag weer! Ik mag lekker aan het werk, ik mag straks even lekker van een bakkie koffie genieten, ik mag zo even lekker mijn kind knuffelen, ik mag met de hond lekker aan de wandel, ik mag....
Ik mag weer genieten van de lammetjes...

En geniet van de dingen die je ooit wil gaan doen...huh?
Ja hoor, het is toch heerlijk om alvast te dromen over je vakantie, bijvoorbeeld. Om alvast lekker in de stemming te komen met informatie zoeken erover op internet, bijvoorbeeld.
Of misschien begin je aan iets nieuws: een nieuwe opleiding, een nieuwe baan....waarom zou je daar nu niet alvast van  mogen genieten? Lekker genieten van mooie vooruitzichten, is niks mis mee, toch?

Denk je gelukkig en kom in een positieve spiraal. Want als je gelukkig denkt, voel je je blijer, ziet alles er mooier uit, kan je veel meer hebben, reageren anderen positiever op jou enz, enz.....

Genietse vandaag!


Reacties

  1. dat heb je mooi geschreven en het klinkt zo makkelijk maar ik vind het oo zo moeilijk,maar ik ga het zeker eens proberen hoor.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oefening baart kunst, zeggen ze. Maar het lukt mij ook niet altijd hoor!

      Verwijderen
  2. Heel mooi geschreven, ik probeer ook zoveel mogelijk zo te leven en ben daarom ook mijn blog http://geefeenbeetjeliefdedoor.blogspot.com begonnen .
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geschreven, ik probeer ook zoveel mogelijk zo te leven en ben daarom ook mijn blog http://geefeenbeetjeliefdedoor.blogspot.com begonnen .
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne positieve post. Ik ga dit vandaag zeker eens toepassen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!