Herwonnen vrijheid

Zoals al eerder gezegd wonen we langs een drukke weg. Toen we daar zijn gaan wonen, hebben we een grote ren gebouwd voor onze katten zodat ze veilig naar buiten kunnen. Hij is ruim en de katten hebben het er prima naar hun zin....

Onze Muis geniet van zijn vrijheid
Maar onze oudste kat, nu 18 jaar, heeft zijn gewende vrijheid herwonnen...Onze meneer gaat namelijk niet meer echt de hort op, maar struint vooral rond het terras rond. Dus laten we het oogluikend toe. Hoewel we hem wel in de ren parkeren als we weg gaan of als hij opeens toch aan de andere kant van het huis gaat kijken.
 

Het is heerlijk om te zien hoe hij geniet van het zitten in het gras, hoe hij een plekje zoekt onder een struik of gewoon om aandacht leurt als je zelf buiten zit. En opeens bedacht ik me hoe je je als mens zou voelen als je opeens vrij zou zijn van iets wat je toch beperkt in je vrijheid.

Moraal van het verhaal: voel jij je weleens gevangen in een situatie of een emotie? Zou het niet heerlijk zijn als er dan zoiets bestaat als een deurtje open doen en jezelf de vrijheid terug geven?
Natuurlijk zal dit niet voor alles opgaan, maar vaak hebben we zelf meer in de hand dan we denken. Denk anders, doe eens iets anders, neem beslissingen die je vooruit helpen. Doe iets! Want als je niets doet, zal het altijd zo blijven!


Reacties

  1. Ja, dat is helaas gemakkelijk gezegd dan gedaan. Ik voel mij nogal opgesloten in mijn werk, maar hier weggaan is niet aan de orde. Ik ben 55+ en heb het door mijn werk financieel goed, dus die deur is er dan wel, maar wat aan de andere kant is duister en te risicovol.
    Overigens, die kat die Muis heet: ik ben opgegroeid met een kat die heette Muizemies en zag er precies zo uit als jullie kat. Gereïncarneerd? Och, wat een lieverd was dat....Deze ziet er net zo lief uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan. Maar kan je niet iets veranderen aan je situatie op je werk, om het fijner te maken?
      Muis is ook een lieverd. Eigenlijk heet ze Poes Muis uit een boek van Dikkie Dik. Haar broertje heette Dikkie Dik...maar die is helaas al heel jong overleden.

      Verwijderen
  2. Mooie vergelijking! En mooie foto natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert!