Ik heb het nog nooit gedaan....



Op koningsdag liepen we in het park bij het parktheater in Alphen aan den Rijn. Een gezellig gebeuren, met allemaal creatieve zaken. Een band stond te spelen (en hoe: heerlijke rock), er werd de tango gedanst op een zeer klein verhoginkje (help...ik zou bang zijn dat ik er al dansend af zou vallen) maar ook veel schilderijen, brei- en haakwerkjes, vilt en wat al niet meer was te koop.

Een gezellige sfeer en het weer werkte tegen verwachting in ook nog best wel mee. En opeens viel mijn oog op reclameborden van het parktheater zelf: 


                     Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan....

Het parktheater (of misschien beter gezegd parkvilla) biedt naast een theater ook veel creatieve workshops/lessen en een filmhuis. De slogan is dus zeker gepast. Volgens de posters zou het een uitspraak zijn van Pippi Langkous, de heldin uit mijn vroege kinderjaren.

En ja: dan komen we meteen op het volgende idee. Leven zoals Pippi is misschien helemaal zo stom nog niet. Want was zij inderdaad niet een meisje wat "alles" kon, maar vooral ook plezier had in alles? Die lak had aan alles wat moest (oké, is niet altijd handig) maar wel juist heel lief was voor die het nodig hadden? Ze deelde haar geld immers kwistig aan anderen uit?

Misschien moeten we van onze Pippi inderdaad een les leren:

-Wees positief
-Geloof in jezelf (ja, je hebt het nog nooit gedaan, maar.....)
-Lief zijn voor elkaar
En zoiets als: durf te leven!

Mm, misschien moet ik toch die oude video van mijn kinderen nog eens opzoeken. Helaas heb ik alleen geen videorecorder meer 😕
Oké, het is niet helemaal zoals in de film, maar toch...


Reacties